Får på plats

Då var de då äntligen på plats. Fårskallarna alltså! Vi har röjt ut en av våra grusboxar och gjort en fin halmbädd till dem. Vi tog transporten för att försöka få in fåren där. Det märks att fåren inte är så mycket hanterade på detta sett för dom är lite svåra att få in. Men efter många om och men så gick de in. Alla utom ett, för helt plötsligt kommer ett av lammen gåendes från skogen. Men tjena, hur lätt var det att få in den när den var upprörd över att flocken var väck? Inte helt. Vi fick ta ut en av tackorna och lite galler, samt ha Tina som låg med lagom tryck och motade. Nu är de iaf hemma och verkar rätt nöjda!

Tina och Warro var oxå med ute med hästarna och när jag lämnade Warroo så var han rätt mör kan jag säga. Även Tina har slått sig till ro och verkar nöjd med att ha varit ute hela långa dagen.

Nu ska jag vara gå ut och ge hästarna kvällsmat innan jag ska drösa i säng jag med.

Ha det

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally,Meja & Twix

Hej!
Ja nu är det fullt upp med vassa små tänder, kisspölar åsså en massa valpmyspys!!!
Vilken kul och intressant knådarkurs ni varit på...Superbra för Tina att få sig lite skön massage!
Ha en jättemysig helg!
Kramelikram fr oss i Roknäs


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback