Knådarkurs

Upp med tuppen  Mouth At Side Eller ja iaf kl 8 ringde klockan, segt! Fixade lite grann med hästarna och hundarna. Tina gör sitt karakteristiska löpmove. Det innebär att hon tycker att bakdelen är enormt vidrig och försöker komma ifrån den. Jag kollar henne och se där ja, löpet är påbörjat. Nackdelen med Tina är att hon inte städar alls under löpet utan blodar runt som en idiot utan att ens verka märka det. Jaja, det är ju ett tag tills det blir så mycket, det brukar ju vara rätt soft i starten.
Jag hämtade upp Mikaela och vi begav oss till Kallebäck. Där var idel kända ansikten och det var kul att träffa alla igen. Nackdelen med att jag har en brejk med brukset är att man inte träffas så ofta.
Kursen för Anna var spännande och trevligt upplagd. Vi fick lite bakgrund innan vi satte igång att massera på den egna hunden. Tina talade vid ett tillfälle om för mig att jag var ute på hal is, men sen fogade hon sig och verkade tycka det var trevligt och skönt. Det var oerhört spännande att få känna det som Anna talat om så mycket, ärrbildningar och annat smått och gott efter gamla skador. Tina hade mycket av den varan. Det riktigt knastrar om henne, ändå var det såååå mycket bättre än när jag startade för snart ett år sen.
Vi fick oxå känna lite på de andras hundar för att känna skillnaden mellan individerna. 
Vad kan då sägas om Tina?Mycket gammalskit, som ska försöka knådas bort, lite stelare på vänster sida bak i ryggen, förmodligen pga hormoner och löp, men annars bra muskeltonus.
Mycket bra för mig som måste vara duktig med massage, uppvärmning och nedvarvning. Jag kommer alltså behöva massera Tina livet ut, men jaja det går bra! Anna gick oxå igenom stretch. Jag ska inte göra alla övningar pga för stora belastningar i bog och bröstpartiet, men mycket kunde jag ändå göra.
Kort sagt en mycket intressant och informativ kurs!! Tack Heléne för inbjudan!!

Efter kursen gick jag och Mikaela en kort tur med djuren och nu ligger Tina utsagen i en soffa. Warroo fick vara hemma och har därmed varit ute och lekt hela dagen med barnen, så även han ligger platt på golvet. Trevligt med trötta djur.

Nu ska jag oxå ta lördag så ha det gott

Anna

   






Kommentarer
Postat av: silva

ja du ser, man ska inte försumma sina bruksvänner!! *påpekar*

2007-01-27 @ 19:16:27
Postat av: Anna

F'låt, du har rätt så klart!! Ska försöka bättra mig! :)

Postat av: Heléne

Kul att du tyckte dagen var givande, jag tyckte det samma.
Bara att knåda vidare!
Ha det gott!
;-) Heléne

2007-01-27 @ 22:38:29
Postat av: Susanne

Va kul med knådarkurs. Jag har en halt hund :-(
Vi tror hon har sträkt sig eller dragit i själva tassen när hon dragit rejäla race. INTE kul.
Gräsänka idag...gubben jobbar...stackars mig
Kram

2007-01-28 @ 09:52:09
URL: http://www.tyrasplejs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback