Gött väder

men inte blev det nåt solat för det. Nix pix, istället åkte vi till torp och kittade lite grejjer innan Mikaela skulle komma. När vi väl kom hem och fått i oss lite lunch var vovven väck med sambon så jag å Mickan fick väl fika lite. Sen passade jag på att måla fönstrena ytterligare en omgång och tjejerna red. Sen var klockan vips halv 4, jösses vad tiden går... Vi åkte iaf å vallade och ja det var väl ömsom vin ömsom vatten tycker jag. Fåren var slöa i värmen och det var lite svårt att få dem att röra på påkarna. Jag fick iaf till 2 fina delningar.. fast mina får är extremt lätta ska jag väl erkänna *s* men det är nyttigt att lära sig hur man för sig med fåren vid delningarna. Det gick även fint för Mikaela å Myzen idag tycker jag. Även om han nu fått ett ganska långt uppehåll och Tina står i höglöp så skötte han sig fint. Det ska bli spännande å se vad som kommer ske med honom under den vecka vi ska valla i Skinnskatteberg nu.
I morgon ska vi vila oss i form. Jag ska förstås måla lite mer samt att tjejerna ska på hoppträning. Vi hoppas på fint väder så man kan sitta lite på altanen och gotta sig.

Ha det najs, fågelbajs
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback