Nämen se goddag då

Idag har det varit en svår slappe dag. Emelie var på kalas, Tinan fick sig en långpromenad men sen var det inte många knop som gjordes.
På kvällningen var det dock dags för operation djurhantering. Hästarnas boxar skulle mockas, hästar och får skulle matas och vattnas. Jag gick in till fåren och la mat och det var inget med det, men när jag höll på att fixa med vattenslangen hörde jag ett litet litet bräkande. Mhmmm kikade in igen, men såg inte nåt konstigt. Klev in och jovisst där fanns allt ett litet bagglamm. PAUL
Fick alltså snabbt fixa en liten box till den nyförlösta tackan och det lilla lammet så de får vara lite ifred.
Förra året kom alla lammen inom en vecka. Hoppas hoppas för det är ju iaf kort vecka. Jag ska ta ett kort i morgon så ni får se den lilla gullungen!

Må väl
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback