Träningsvärk.... jo tack

43263-112

Herrejösses, våren är på väg. Vi har visseligen mycket snö kvar här i långtbortistan, men våren är i luften. Fåglarna kvittrar glatt och träningslusten är här. Ett säkert tecken är när jag tog en promenix med Tina rätt ut i skogen från vårt hus. Sjuk najs skog och vad registrerar jag? Jo att det fanns en jättebra sökstig med fantastisk natur på båda sidor. Men hallåååå, när tänkte jag så sist? Vänner, vänner jag tror det är ett bra tecken!! *s*
Annars idag har vi varit rediga till tusan. Började dagen med snabbfrukost innan vi packade in hästarna för en tripp till Westergrens manege och ridning. Kl 10 var vi på plats och började rida. Det var mycket trevligt och tjejerna fick rida en timma ca. Jag fick oxå äran att hoppa med Crocket, då Sandra och han just nu inte pratar riktigt samma språk. Ååååååååååhhhhhh vad roligt, herregud, men så jobbigt, det gäller att hålla om den pojken ordentligt samtidigt som han är het. Kommer ha träningsvärk i morgon for sure! Men detta är iaf svår komination för en 7 åring. Driva fast det går i 100 knyck. Läskigt men effektivt.
Jag har ialla fall bett en tjej som går i agilitygruppen att komma och rida Crocket på torsdag, går det bra så får hon tävla Crocket på söndag.
När vi kom hem så storstädade jag huset länge och väl och nu skiner det så fint. Pyntade oxå med lite tulipaner, ni vet VÅREN :)
När jag var klar drog jag ut med Tina och vallade igen och jag är så nöjd med lilla gumman. Shit va fint hon går nu. Ska upp till Skinnskatteberg snart så det är kul att hon går bra.

Nu på kvällen var det agility igen. Vi har nu verkligen löst gungbrädan, efter vårt lilla missöde, och slalomet börjar verkligen sitta fint. Jag får dock vara mer noggran med mina händer när jag pekar, då hon verkligen springer exakt som jag visar. Jag körde oxå lite lyd samt dold plats. Herrejösses, kanske skulle man ta en lydnadsklass *asg* jo men jag skämtar inte hon är allert nu lillan.

Det är härligt med vår, lr hur?
/A

Kommentarer
Postat av: anfia

Underbart underbart...
sitter här nu och va uppe med tuppen.. tittade ut över hasselbacken och fick se denna underbara RÖD/ROSA soluppgång.. snacka vackert.. då kände jag våren är verkligen här.. *hoppas* meeeeeeeeeen man ska inte ropa hej innan man e över ån...
Underbart att du har fått tebax gnistan igen min käre vän... heeeelt underbart!!
Massa kramar

Postat av: Susanne

Fy din äckligt hurtiga människa ;-)
Pöss! Duktig du är!

2007-03-05 @ 09:57:40
URL: http://www.tyrasplejs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback