jäääähoppp

Så där.. halva dagen har gått och jag har som vanligt fixat hästar å stall samt tvättat. Jag mötte sedan upp Mika vid fåren för att köra lite seriööööööööööös träning. Hmmmpppfffff  Mad Trodde jag på det själv lr? Körde lite attitydskoll först och lilla söteräpan såg svårt välvillig ut. Fina flanker och då menar jag riktigt fina, hade rätt attityd till mig och fåren. Så lurad som jag var tog jag med allihop ut på stora fältet. Sen var cikus Tina igång! Dålig utgång på hämtet, det stod ju en person med hund där... daaaahhh. Sen gällde det tydligen att på snabbast möjligaste sätt sno flocken från inkräktaren, kosta vad det kosta vill. Jag kan säga ärligt att det sved rätt fint i låren när jag kutade allt jag kunde och talade om för Tina att detta inte var riktigt det vi kommit överens om. Börja om å va glad.. Sick Nytt hämt, denna gång fin utgång... men återigen katastof vad gäller framdrivningen, återigen fick jag bevis på att jag borde börja träna igen. Nu blev jag kanske lite sur på aset  Screamer  och efter det så verkade hon förstå lite bättre!! Jag gick tillbaka till att köra lösgörande övningar på henne, och hon är verkligen mycket sämre på vänster än höger. Det blir till att lägga ner mycket energi på detta ett tag igen.
Allmänt om träningen: Vi jobbar mer emot än tillsammans, vi är lika envisa och tyvärr verkar hon få sista ordet hela tiden. Men hon börjar få fina flanker och kan gå riktigt bra om man råkar göra det som hon ändå hade tänkt!!   Circle Of Hearts  Lilla sötehunden

Nu ska jag hämta kidsen för en liten runda på torget, sen blir det ridning förstås samt lite go middag. Idag blir det varmrökt lax med romsås å kokt potatis. Det gillar vi!

/A






Kommentarer
Postat av: anfia

undra när man kan få sno åt sej en promenad.. jag har inga får men en vall hund går det bra :p

Postat av: anna

men gumman, klart det går bra

2007-10-18 @ 22:48:22
Postat av: anfia

tack :p

2007-10-21 @ 12:59:58
URL: http://anfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback