Långa långa hämt

image203

Efter jag kört barnen till skolan åkte jag och vallade en stund. Tinas attityd har verkligen blivit bättre och man ser att hon försöker göra rätt. Självklart genar hon lite i flankerna fortfarande ibland, men är då lätt att säga till. Jag gick oxå ut på mitt nya träningsfält och insåg vilka hämt jag kommer kunna göra, kul!! Det finns möjlighet för både dolda och synliga hämt på långa avstånd. Spännande, imorgon blir första dagen jag kan träna där. Tyvärr kommer jag inte hinna sätta fålla men allt annat kommer att vara på plats. Oj vad spännande. Jag har nu oxå 10 tackor kvar och får möjligheten att dela upp dem i olka grupper.

Vädret har varit fint idag med härlig hög höstluft. Jag fixade med hästarna en stund och grejade i stallet. Tjejerna har dressyrträning i kväll så jag hjälpte dem med sina sysslor så de skulle hinna. Efter detta tog jag, Tina och Cliff en skön promenad rätt ut i skogen. Tina bara älskar dessa promenader och far som ett jehu bland träden. Man ser verkligen på henne att hon mår rätt bra nu, helt annan hund! Bra träning är det oxå för henne!
Svamparna stod som spön i backen och idag blev det väl en 3 liter blandat gula kantareller och trattisar. Det blir gott i såserna senare i höst!

image202

/A

Kommentarer
Postat av: anfia

jag vill me plocka svamp

Postat av: Annapannan

Men kom hiiiiit då :)

2007-10-02 @ 10:06:29
URL: http://www.bc-tina.se
Postat av: Ewa

Jisses vilken svansföring :o) Hur går det med valpplanerna?

2007-10-02 @ 11:26:13
URL: http://web.telia.com/~u74701590/
Postat av: Annapannan

Hahaha hon kan den lilla vovvan... valpplanerna ja, vi går i väntans tider. Får se om det blir en liten bebbe till mig:) *Hoppas, hoppas*

2007-10-02 @ 11:30:15
URL: http://www.bc-tina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback