Tävlingar

Jahopp då har helgen tagit slut och Silva har precis kört ut från parkeringen. Vad kan man säga? Jag är helnöjd.
I fredags var jag hos Zonja och tränade lite på det fält som hon fått tillgång till. Jag körde bara långhämt och var relativt nöjd med hennes arbete. Efter det drog jag hem som en avlöning för att hinna köra Sandra till ridningen och möta upp Silva.
Det var najs att träffa Silva igen såklart och det bev mat vin och mycket bubblande. Sen gav vi oss av tidigt på lördagen för att se på VP:t som gick innan IK1:an. Det blev lite svårt för både Puma och Storma och de fick tyvärr bryta båda 2. Jag hade start nr 29.. näst sist och jag hann bli redigt nervös under dagen. Jag fick iaf till ett bra hämt 44p, men sen kom räphunden fram och som vanligt så gick det i 200knyck och vi fick inte med oss några grindar denna gången heller. Fållan var svår för alla istort sätt. Men Tina gjorde ett jättefint jobb där och de dåliga poängen berodde nog mer på min orutin än på hunden. Jag slutade på 61p och en viss känsla av att jag måste förändra nåt.... På kvällen drog vi hem till Zonja.  Först tränade vi lite lite kort och Åsa gjorde några hämt med sin Puma. Sen väntade Roffe med en liten drink innan maten. Mycket flott. Vi åt, drack och skrattade gott hela kvällen innan vi slocknade. Jag drömde om vallning hela natten och när jag vaknade hade jag planen klar. Idag skulle inte Tina få bestämma, punkt slut. Planen var att ta kommando, och tog hon inte det, skulle jag bryta. Jag hade tidigare startnummer och hann inte bli nervös. Jag fick fullt på utgången och 8:a på upptaget, sen körde hon värsta framdrivningen... ojojoj, där tappade jag mitt förstapris. Men när hon väl kom till mig röt jag i så hunden såg alldeles perplex ut. Sen fick hon inte chansen att göra nåt utan min tillåtelse. Och sedär, nu fick vi lite bättre poäng. Fållan var svår även idag och vi hade bara 2p kvar när de väl kom in, men Tina är så himla duktig där. Nu ska jag bara lära mig att läsa fåren. 68p och en 8:e plats av 33.
Jag har en klar bild över min träning i vinter och jag kan knappt bärga mig innan vi ska träna igen.

För Zonja gick det oxå bra, ett fint race med Storma på söndagen, vilket genererade till gk vallhund. Grattis!!
Samt 2 bra rundor med Zting i helgen. Åsa bröt tyvärr även på söndagen, men nu är det nya tag som gäller!!

Nu ska jag ut å klippa Crocket i tävlingsfrisyr innan det är dressyrträning för tjejerna.
Ha det gott
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback