Höger å vänster.. kan jag aldrig lära mig?

Idag när väckarklockan ringde var det inte så kul. Tanken att valla direkt efter barnen blivit skjutsade till skolan slog jag genast bort.  Har de senaste nätterna inte sovit mer en 2-3 timmar och det känns på morgonen kan jag säga. Dessutom så kändes det som någon tryckt upp ett par tennisbollar i snoken på mig. Svårt jäkla snuvig och ont i halsen. Bläää
När jag lämnat barnen tog jag iaf ner hästarna och tog en powerwalk med Tina. Antingen har jag skitdålig kondis, lr så är det förkylningen som totalt slått ut mig, för jag tyckte det var skitjobbigt. Förmodligen är det en kombination av båda. Det var gott ute, vilket gav mig extra energi så jag mockade och gjorde fint i stallet innan jag gick in och fixade kaffe. Sen var jag redig och ringde de där samtalen jag skjutit upp så länge... Bra där, det känns skönt. Efter att ha fått i mig försvarliga mängder kaffe och fått läsa lite i min braiga bok, tog jag mig i kragen och åkte och vallade. Spännande att se att de på hittiga fåren nu lyckats förstöra stängslet på flera ställen och därför gick in och ut som de ville :( Nääääääääj, skit oxå.
Men vallningen idag gick ruskans fint!! Körde 2 korta pass och jag är väldans nöjd med vovvan. Fina flanker och lyssnade fint på signalerna. Men såklart var jag på slutet tvungen att vissla fel och lajja mig... Trött jag blir på mig själv. När vi kom hem igen gav vi oss ut på en timmas promenix i skogen. Det är så himla najs att bara kunna gå rätt ut i skogen utan stigar. Det är bra träning för Tina då hon måsta använda sina ben ordentligt. Lite jobbigt bara när det helt plötsligt blev svart på himmelen och åskan dånade över huvet på oss. Men nu är vi inne igen med lite kantareller och blöta kläder. Men vi behöver ju inte göra mer idag iaf.

Ha d

/A

Kommentarer
Postat av: Anfia & Warroo

Krya på dej gumman :)

Postat av: Ann-Charlotte,Sally,Meja & Twix

1000 Tack för grattis hälsningarna!Det värmer gott och vilken härlig känsla när de funkar så bra på tävling=)))))
Wiiihooo va skoj att ni kan träna nu och att Tina är så mycket bättre,va gött att läsa!!!! Krya på dig Anna,så du orkar med piggelinaTina...;0)
Fint bildspel från erat träningspass!
Ha en fin vecka!
Kramelikram från en sliten,trött men otroligt nöjd matte å Meja

2007-09-11 @ 10:27:23
URL: http://www.hunden-meja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback