Duktiga Tina

Idag efter jobbet kopplade jag på släpet på bilen, öppnade in till fåren och hämtade Tina. Vi hade ju fått så bra tips av Peter på lägret och nu skulle det praktiseras. Tina tryckte väl på och tajtade in nån gång men annars gjorde hon ett kalasjobb flanker raka som linjer gjorda av linjal. Tjuvade inte nån gång utan lät mig jobba på min sida för att själv ha "rätt tryck" på fåren. Tog varje signal rätt och var enormt fin i sin vallning. Kände mig så stolt och glad när jag stängde baklemmen i lugn och ro. Hunden var lugn, jag var lugn och fåren var jättelugna. Skön känsla!!
Hagen var härligt inbjudande med fint grönt gräs, så nu har de det fint de små tanterna.

Hoppas att jag hinner med en liten valltur innan ridningen i morgon, annars blir det träning på lördag em. Längtar.... mmmm faktiskt är det så att jag längtar till att få valla igen. ÄNTLIGEN!!!!!!

Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är helt underbart att kunna släppa ut djuren! Hoppas att det går bra för Bobban, jag väntar med spänning på rapporter!
Ha en trevlig helg!
Susanna o Ninja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback