När man har för mycket omkring sig...

Idag studsade jag upp vid halv 8 för att åka iväg till Stordal och tävla, halvvägs kom jag på att jag inte läst vägbeskrivningen och fick ringa Zonja, som guidade mig rätt. Jag hade start nr 8 och skickade iväg hunden, fick ett litet stopp på vägen ut då Tina hamnade i konflikt  och la sig kl 3 innan hon drog iväg igen. Tina var fin och lydig och vi föste å drev. När jag passerat första fösningsgrinden och jag siktar i mig på andra gick 2 tankar genom mitt huvud
1: Vad snabbt den kom
2: Vad knasigt den står
Men här stannade jag inte upp och ifrågasatte det utan pillade igen fåren den väg skissen visat. Tänkte iofs igen, jävla konstigt sätt att ställa en grind på, sen gick jag till fållan å höll på lite innan vi fick in djuren. Då kommer domaren och säger till mig att vänta innan jag tar ut djuren. Nu går tankarna igen och jag säger försiktigt
-Gjorde jag ngt fel? Nu går hjärnan i högvarv och jag tänker igenom hela fållmomentet, att det skulle vara ngt annat fanns inte på min karta!!
Men jo jag var diskad
-DISKAD..... ????? WHY???
Du gick ju fel väg, då tittar jag tillbaka på banan och inser att anledningen till den konstiga grinplaceringen var att jag snirklat  fåren igenom framdrivningsgrindarna. Ja jösses, vad säger man.
Jo att Tina gick FINT och var LYDIG.. men matte har annat i sin skalle just nu och ibland så blir det inte rätt då.
Men imorgon ska jag ta rätt väg och förhoppningsvis hämta upp stolen som jag oxå lämnade kvar på platsen. *SUCKA*

/A 

Kommentarer
Postat av: Ewa

Hoppsan!

Hoppas på bättre tur och fokus i morgon :-)

Postat av: Ann-Charlotte,Meja & Twix

Tack så mycket för grattiset! Är så glad och nöjd med min lilla goding!=)

Lycka till idag!Vi håller tummar och tassar för er.

Kram från oss i norr..

2008-08-31 @ 12:42:25
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: AnnSofie

Super grattis Anna!! Äntligen fick ni allt att funka!!!

2008-08-31 @ 22:08:51
Postat av: Ewa

Stort grattis till ett toppenresultat idag! :-)

2008-08-31 @ 22:42:01
URL: http://web.telia.com/~u74701590/
Postat av: anfia

läser av ndra här att det gick bra för dej i dag :) :) Grattis!!! kraaam

2008-08-31 @ 22:57:03
URL: http://anfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback