Det kanske blev lite galet

43263-286
Ja valla igen, fast när jag ställt av Tina så länge så bäddar det för galen hund och lite lydnad. Så oxå idag. Tina var sjuukt laddad redan när hon skulle plocka ut får till oss. Det blev en grupp på 3 som jag tyckte va bra. Snabba i benen var de och hem ville de.  Lite kalabalik blev det, både på vägen ner till ängen samt när jag släppt Bob första rundan då han tryckte hem dem och Tina räddade. Men när hon kom upp med dem igen så tryckte han hem dem igen. Så höll vi på en stund innan både får och hundar sansat sig lite. Tina gick kanonbra andra rundan och hade då oxå fått tillbaka lite hörsel. Jag körde runt henne med visslan runt kanten på hela hagen. Började med hämt för att sen vända tillbaka dem och fösa runt dem. Det gick riktigt fint.
Bobben började med att somsagt jaga upp fåren men även han gick bra andra rundan och smög endel. Han verkar vilja fösa fåren, men vi får se vad det blir av honom. Känns iallafall jättespännande att få köra igång honom så småningom.
Fåren var lite svåra som sagt vilket gjorde att både Ann och Carina blev yra. Men jag tyckte det gick bra för dem, trots att de inte hann att känna det själva idag. Tierra fick lite korta pass, och hon hämtar gärna upp fåren. Ann vart bara yr, men hade jag haft en videokamera så hade hon nog själv kunnat se den otroliga skillnad det är på hennes hund. Tog lite kort som sagt som ligger i ett bildspel på hemsidan. Vi konstaterade alla 3 att Bob har de största å plattaste öron vi nånsin sett :/

Jag och tjejerna tog en tur till torget innan vi gav oss ut på en härlig promenix. Vi lämnade Bob hemma för han var helt slut, och Tina verkade uppskatta att få vara ensam hund en stund. Tjejerna red som galningar och man kunde höra deras fnitter över ängarna. Härligt!!! :)

Nu på kvällen har vi gjort Pizza och proppat i oss godis... mumms, nu blir det tv-spel innan sängen.
Förresten.. Christer Sjögren??? Skämtar ni lr??

/A


Kommentarer
Postat av: Carina, Fonzie & Tierra

Tack för vallnings stunden. Yra ja, det var det minsta man var efter snurrandet med fåren :-) Men kul var det och nyttigt för mig om inte annat.
Carina och en speedad Tierra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback