Idag har vi vallat

Idag kom Ann och Carina för att valla lite. Jag fick ut en svårt  krånglig grupp. Dom ville inte hålla samman utan sprang åt olika håll. Sen att Bob skulle va med gjorde inte saken lättare. När gruppen blir så stressad från start så blir det oftast lite rörigt en stund.


Men när vi väl kom ner på fältet tog jag kommandot igen. Jag hade bestämt mig för att träna ligget. Det har varit allt annat än bra det sista. Vi fick jättefint resultat och sista lilla träningen vi körde var faktiskt en av de bättre lång tid. Kul kändes det!!


Även lilla Bob fick gå på fåren idag och skötte sig fint den lilla stund vi gick.


Trollagumman gjorde även idag ett bra rejs. Riktigt kul att se hur det går framåt. En riktigt najs vovve, den där. Va månde det bli av den??


Carina och Tierra var ju här för första gången men det såg trevligt ut. Tyvärr inga bilder av dem... Det är Carina som varit fotograf och jag har lånat bilderna av henne.

Nu på kvällen har det varit hoppträning. Det gick fort och hästen var stark och pigg... Svårt men Sandran är så himla duktig... jag vet, jag tjatar om det men hästen är för svår och jag tror ändå att hon kommer lösa det galant. Dessutom blir hon stark på köpet ;)

Jag trodde på nåt sätt att Bobben idag skulle vara trött efter aktiviteterna, men ack vad jag bedrog mig. Han har farit runt som en blådåre ikväll, på valpars härliga vis. Riktigt rejs :) Söt, fast sötare när han sover *s*
image275

/A

Kommentarer
Postat av: Carina, Fonzie & Tierra

Hej !
Tack för en trevlig dag i fårhagen. Jag är evigt tacksam att jag fick komma och valla på dina härliga får.Vad duktig hon är din Tina. Man drömmer sig bort när man ser hur du styr runt henne med bara pipan. Tänk om man kunde det, men det dröjer lång lång tid skulle jag tro :)
Ha det gott
Carina och Tierra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback