Lugnet efter stormen

Ähh det blev inte mycket till storm igentligen. Vår grind blåste sönder, det var den värsta incidenten. Visst blåste det på i byarna men mer var det inte. Tjejerna red å hoppade i paddocken. Zonja och Ann kom hit och vi vallade. Jag körde svåra övningar med Tina men samtidigt måste jag ju.. plockade henne lite närmre i slutet. Ska nog alternera. Syns återigen på hela hunden att vi kört mycket fråndrivningar. Hon behöver lösgöras i hämten igen, då hon sugs in och låser upp sig på fåren. Delningsövningarna är kul men även där se jag hur hon bara suger sig fast i blicken... hmmm alternera alternera alternera. Ska åka iväg och valla på större flock på onsdag och då ska vi se om jag kan göra look back övningarna Tommie visade mig. Jag har dåligt samvete dock, visslade fel flera gånger *fan* Hur ska hunden kunna göra rätt, stackarn.
Zonja var som vanligt lugnet själv och hennes hundar går som drömmen. Det som var roligast var dock att se vilken skillnad det var på Trolla bara på en gång!! Kul!!
Själklart fick även Bob komma ut en liten stund oxå. Han jagade runt å hade sig. Men avslutade med att smyga å lägga sig. Duktig liten vovve.
Efteråt fikade vi och Sandran passade på att berätta om pinsamma anekdoter som hänt när jag vallat *s* Lite kul faktiskt!!
Idag har jag självklart städat, men även gått med hundarna, fixat med fåren samt mockat för tjejernas hästar. Vi har även haft hoppträning i paddocken. Nu väntar vi på Bibbi, som ska komma och hålla lektion för Emelie i dressyr.

/A

Kommentarer
Postat av: anfia & warroo

Attans...
Anna det finns nog ingen jag beundrar så mkt som dej.. du e f-n fantastisk...
Kolla här.. du jobbar jämt.. du tränar hundarna... fixar stall å hästar å ridning me tjejjerna.. städning... you name it.. du e f-n grym.. detta gick jag å lindis å snacka om i fredags morse på våran morgon promenix... du e bara så grym!!!

Postat av: Anna

Men hallå ... tack, tack, tack... det värmer, you know da shit!! Såååå TACK!! PUSS på er båda!!

2008-01-20 @ 19:12:58
Postat av: anfia & warroo

Menade vartenda ord..
aaa tack gulle dejje det samma kramar

2008-01-20 @ 19:37:31
URL: http://anfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback