Hundhelg

image293

Äntligen fick hundarna sitt. Jag åkte tidigt igår hem till mina föräldrar. Vi gick direkt ut och gick en härlig runda i ett gråregnigt väder. Vi var nog ute i 2 timmar ca och sen kunde man med gott samvete lägga sig i soffan å kika lite i tidningen och somna in lite. Så himla skönt att bara få sega utan en massa måsten.
Tyvärr hade Bob en knasig hälta på eftermiddagen, lite osteokondros varning på den.. tycker mig oxå höra ett knäppande om honom när han går. Men idag var han som vanligt igen förutom knäppandet då!?!
Får avvakta och se vad som händer med det.
Jag drog iaf till Peter Helén för att valla idag. Ann, Iris och Carina var oxå där och vi hade en heldag i vallhagen. Tränade återigen riktiga flankningar, tog tag i gå bort kommandot. Körde delningar och fråndrivningar i rätt tempo. Som vanligt när jag är iväg så, blir jag mer strikt och hunden köper det mesta omedelbart. Japps japps lilla stumpan va riktigt fin idag tycker jag. Om jag nu bara kunde finna lite motivation, så kanske Tina kan få valla nån gång under veckan, kvällarna är ju ändå ljusare nu. Jag gör helt enkelt så att jag sätter upp ett mål. 
 
1 vallträning denna veckan

Här är en länk till ett bildspel som Carina satt ihop.

http://s62.photobucket.com/albums/h86/Stonecold_01/?action=view&current=c0d8b369.pbw



/A


Kommentarer
Postat av: Carina, Fonzie & Tierra

Ja det var kul att valla idag. Klart vi ska dit igen. Fattas bara hi hi. Om du vill ha sällskap att valla hemma hos dig så hör av dig. Jag är bara tacksam att få valla och jag betalar gärna.
Carina

Postat av: emma

har en tävling på bloggen.
för hund o kattägare.
vinsten är hemlig.
vill du delta så skicka bild på hundarna på min mejl
[email protected]
bnara om du vill.
men hade varit kul om ni deltog

2008-03-09 @ 17:05:38
URL: http://enlitentax.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback