Helgen

image220

Japp, jag träffade Zonja vid 5 för att packa ihop allt inför resan som skulle börja i Örebro. Vi kom iväg rätt sent så det blev bara mat, vin å tjat hos Stefan på kvällen. Jag gick upp tidigt på lördagen och körde ett litet pass i Stefans hage innan vi efter frukost begav oss på söktävling i Hallstahammar. Zonjas grupp skulle samlas 11 så när vi kom fram var redan Sören och Jenny där som tävlade eliten. Det blev en lång om än trevlig dag i solen. Zonja blev uppflyttad och vann med fina poäng. Vi for vidare till Fagersta för att checka in på vårt boende innan vi for vidare till Peter för lite last minute vallning. Vi körde bara kort där men Tina kändes otroligt fin.

Jag hade sent startnummer på söndagen och hann både bli nervös och lugn igen. Jag skickade Tina vänster runt en liten holme där hundarna tappade sikt på fåren en liten stund. Inga problem, trots att det var länge sen vi tränade dolda hämt, stack hon iväg som en pil. Jag fick 5p avdrag på utgång pga att domaren tyckte hon var för vid... Ok bedömningssport!! ;) Upptaget och framdrivningen fick jag fullt på. Tina lydde allt jag bad om och det var en härlig känsla att hinna med och kunna berömma sin hund där man gick. Fösningen, en liten krok 18p, drivningen lite av linjen 7p, fålla 10 och delningen 9 pga att jag tappade fokus när hon delade på sekunden efter vi kommit ur fållan, fel flock men vad gör väl det?? 89p och första pris!!  Resan hem gick fort men shit så seg jag är idag.
Var ute och roade mig igår hela dagen och idag har vi haft pistolskytte på jobbet. DET var roligt!! :)

Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stort Grattis, du är värd det!

2008-05-13 @ 20:47:12
Postat av: Susanna

Hej!
Grattis till första priset!
Det blir spännande att se vad det blir av våra små liv. Jag såg Lasse Olovssons hanvalp från samma kull för några veckor sedan. Han, alltså valpen inte Lasse, var stor som en new foundland.
Vi kom in i kvigbranschen lite hastigt och lustigt men det är alltid kul att prova på något nytt.
Ha det bra!
Susanna, Ninja o Co.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback