Jorå det grejjas




Mmmm sitter å slöar lite och känner hur det drar i ögonen. Jobbat mycket och tränat mycket :)
Har i stort kört vallning varannan dag. Och känner mig jättenöjd. Varit mycket nere i Anns hage och filat. Men även fått en bra tränng hos Peter Hélen. Han hade en stor hage där jag äntligen fick köra låååånga hämt och fösningar med IK2 avstånd, och crossar. Tina var kanonduktig första vändan och lydde och tog styrning som om det vore det lättaste i världen :) men nästa omgång tappade hon huvudet lite och jag fick genomdriva en heldel när hon hamnade i svår konflikt med sig själv :) Söta lilla vovva. Jag tycker iaf att träningen var riktigt bra!!

Med lilla Bööb var det lite nervöst, hur skulle han agera på dessa får, hade därför säkerhetslina först... När jag kände att jag hade kontroll så släppte jag och Bobbalobben var så duktig. Fösningarna går så bra och även drivningarna nu. Tom så att han börjar känna av själv  och lägger sig i balans. Kuliga vovve.

Anns lilla Trolla gick även hon finfint idag och hämten börjar komma mer och mer... Ska nog se till att hon hänger med ut på VP i vår.
Även Carina och Tierra var med och när den lilla bruna fick sprungit av sig lite började även hon att lyssna!!
En sak som vi konstaterade, jag och Ann, det var att det är sjukt kul att valla, speciellt när det är så bra får, ängar och väder!!

Så här ville jag sjunga efter dagens träning
 



Nu ikväll har jag gjort vinkokta musslor och sitter nu och päser med ett glas vitt.... känns lyxigt :)
Har dock inte fått ner tvn så ngn målning har det inte blivit!!

/A

Kommentarer
Postat av: Anna

det är bra att ni tränar hårt, nästa års oivallade fårskallar, du vet lite hjälp då o då .kram

Postat av: Anonym

det är bra att ni tränar hårt, nästa års oivallade fårskallar, du vet lite hjälp då o då .kram

2008-11-25 @ 22:32:24
Postat av: Carina och den lilla bruna :-)

Tack för igår. Det är alltid roligare när man är fler och valla. Jag kan lova att jag inte nes försökt att ta ut fåren om jag varit själv hi hi. detta får vi göra om tycker jag.

Carina, Fonzie & Tierra

2008-11-26 @ 16:56:43
URL: http://httpwww.lerlycke.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback