Nu du....

Idag tog jag som vanligt med mig djuren för en liten runda i vallhagen. Det var ganska kallt och krispigt men då Bob idag hade lite väl mycket päls i örat så fick jag kuta en del första vändan. Vi var inte helt ense om att Bob skulle ligga tills han fick signal att starta. Vi pratade länge och väl och det var tom så att Bob vägrade att stanna i min närhet när jag försökte förklara vikten av att lyda mig.

Men andra vändan var det nog ändå så att han hade tänkt över situationen och gick så fint så!!
Vi föste och drev och tränade på vänster och höger visslan. Lilla pussgurkan, han är så rolig.

Tina fick idag en chock när jag helt plötsligt igen var med på banan, hon såg inte direkt nöjd och glad ut men skärpte till sig. Vi tränade även lite delning och fåren är allt annat än lätta, men ett par stycken fick vi till så det var ändå rätt ok.

Efter vallningen åkte jag och träffade Emelie i stallet, Sandran hade ridit ut med en kompis, så jag och Emelie tog oss en liten tur innan vi alla möttes upp och tränade en stund i paddocken.

Sen var både hundar och ungar nöjda och glada, så när jag skulle sova inför natten var det helt omöjligt då ungarna fnittrade högt när de spelade bluffstopp. Men de sover väl nu och jag får vara vaken *gäsp*

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback