Sista skälvande timmen

Ja i morgon är det dags att gå tillbaka till jobbet. Men de sista dagarna har ju varit ljuvliga i vädret :) Mysigt
 
Igår var det premiär på brukshundklubben och agilitykursen. Tina och Sandra glänste då Tina showade loss svårt och sög på de hinder Sandra pekade på. Sandra nästan sprack av stolthet när hon gick med jycken lös och Tina hade härlig kontakt och gjorde allt barnet bad om. Båda var lyriska!!



Emelie fick utmaningen att gå med Bob, han kan ju tända till om det kommer hundar farande eller om de skäller för mycket. Men Emelie jobbade bra med kontakt och godis och även de tog sig över de hinder som tränades. Men den vovven kan ju inte ens sitt så hon har att träna på!!

Jag får passa på att träna när hundarna är lediga och jag tog en lång promenad i skogen idag där Bob badaade i alla lerdiken han hittade... mys. Sen var vi nere och bara bekantade oss med fåren lite snabbt. Jag får låna Bob igen på onsdag när barnen är i skolan, för i morgon är det agility igen :)

Nu på kvällen blev det kyckling i sötsursås innan Sandra bakade nya pizzabullar. Vi hann även med lite shopping och en timmas bowling! Men nu tillbaka till verkligheten!!

/A

Kommentarer
Postat av: Carina

Aha. Agility. Varför inte. Bra för både kropp och skäl :-) Kanske vi ses på någon tävling framöver. För chaufför blir du säkert till barnen om inte annat. Men det blir nog till hösten för jag drar till Tyskland och tävlar arena vallning med får, anka och kor. Ska bli sååå kul

kram Carina, Fonzie & Tierra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback