Vallat lite

Idag for jag iväg med vovvarna för en stunds vallning. Tinan fick köra lite fritt utan kommandon, för att hon skulle hålla lite bättre koll på mig. Det gör henne het men hon skötte rätt fint ändå. Efter det fick Tina fösa runt fåren och hon flankar fint fint :)

Lilla Bööb börjar få saker och ting på plats. Hans hämt är riktigt fina och han sköter sig riktigt fint i flankerna. kändes som att mycket lossnade idag, ska bli kul att se honom på fredag då jag ska valla igen :)

Även lilla Trolla gör fina framsteg och har grymma flanker. Även farten på damen har dämpats endel och hon kan nu gå i ett trivsamt tempo :)

/A

Kommentarer
Postat av: Ett skrivande lantliv

Åh, vah härligt det låter, att kunna valla. Här är det för mycket snö och skare. Jag tror jag får komma ner till dig och träna :-)



/Victoria

Postat av: Anna

Du är alltid välkommen :)

2009-02-06 @ 11:08:22
URL: http://bc-tina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback