Bob, Godkänd Vallhund

Efter en hel vecka utan dator så är vi nu tillbaka lite i cyberrymden. Vi har hunnit med ytterligare träning hos Peter Nilsson och varit i Sunne och firat midsommar. Jag och Bob var även nere i Maglarp och tog vårt vallhundsprov. Inga lysande poäng men 74 skrapade vi ihop. :)
Vi hade en spretig grupp så det blev några turer av linjerna men svårast var fållan där de bara vägrade. Tillslut var 4a tackor inne och en stod 5m utanför i full flyktposition. Men Bob låg bra i läge och jag släppte trycket lite. Efter vad som kändes som en evighet, så gick sista tackan in och vi klarade oss. Domaren tyckte det var vågat men det funkade ju ;)
41 på hämtet var ok, han var het och olydig, men ändå rätt ok!! Nu ska vi ut och köra IK1 :) Men först ska vi vila lite!!



/A


Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Stort grattis Anna! Hoppas allt är bra med dig och tjejerna! Kommer du på lägret i år?

2009-06-25 @ 22:44:27
Postat av: Lena, Sheger & Bosse

Grattis!!!

Postat av: petra

grattis till GK vallhund..Bra jobbat.!

Petra

2009-06-26 @ 11:15:15
Postat av: Susanna, Ninja o Co

Ninja gratulerar brorsan Bob till gk vallhund! Ninja vill även berätta att hon tävlade IK1 i förrgår och hade glömt ta ur öronpropparna och att bromsarna på henne fungerade inte heller - förhoppningsvis ett tillverkningsfel som man får reklamera hos uppfödaren. Matte funderar på en alternativ karriär åt Ninja som kapplöpningshund eftersom hon kan springa så fort. Ha det så bra!

/Ninjas assistent/sekreterare Susanna

P.S. Jag har halkat ner till assistent/sekreterarrollen för någon ledare verkar jag inte längre vara i Ninjas ögon.

2009-06-26 @ 15:02:11
URL: http://krissebygard.se
Postat av: Anna

Tackar tackar en skön känsla att detta gick vägen :)



Jajamen Annsofie, självklart kommer jag på lägret, jag längtar så!!!



Även Bob har drabbats av svår öronsjukdom och även lite sturskhet tror jag ;) Men än så länge är han min superBööb :)

2009-06-26 @ 20:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback