Äntligen


Idag ringde Linda till mig vid 10 och undrade om vi inte skulle träna lite. Ja, det hade ju inte varit fel, så efter frukost kom Linda farandes. Vi började med att valla lite på de trilskande fåren. Jag fick en massa goda tips från Linda om hur jag skulle få det att funka bättre, nu när tackorna trilskas med sina lamm. 
Vi körde en stund var men det var rätt så varmt så det blev en ganska kort träning. Man får vara lite försiktig med lammen. 

När vi kom hem la vi ut spårupptag till Tina och Myzan, och ett litet spår till Dizza. Dizzas spår hade härliga terrängskiften, alltså en kul spårskog. När spåren låg till sig så körde vi lite lätt lydnad med vovvarna. Dizzan börjar bli riktigt duktig och det ser kanonfint ut! Tina var helt ok idag, och jag tyckte att hon var rätt lagom i sin aktivitetsnivå! Linda körde även Myzan lite snabbt och ibland märks det rätt tydligt att Tina och Myzan är släkt!! *s* Men alla vovvarna gick överlag bra, så vi var ändå nöjda! 
Sen var det dags för spåren! Tina gick rakt och fint ut i upptaget och valde oxå rätt väg. Återigen märks det att jag tränar själv då Linda kommer med rätt självklara inlägg som man lixom glömt på vägen själv! Även Myzan gjorde ett bra upptag, lite snett men sen rätt väg, och intensivt spår!
Dizzan gjorde ett jättefint spårarbete, och den hunden har ett gott drag i linan och bra motivation!

Efter detta så åkte Linda hem och Jag och Janne byggde klart fårhagen ÄNTLIGEN!!! Så himla skönt!!
Jag vallade oxå tre korta pass med Tina och nu gick det helt plötligt mycket bättre, jag hade med mig det Linda sagt och det funkade fint!

Det blev en lång hunddag för Tina och så här trött var hon sen vid 22 tiden när vi äntligen kommit hem!
Bilder kommer på
hemsidan inom kort

43263-93





Kommentarer
Postat av: Linda, Myzan å Dizza

Hej på er! Tack för gårdagens träning det får vi göra om... Bilderna blev ju kanon bra å så fick lilla Dizza vara med också..
Ha det gott Linda

2006-06-05 @ 11:53:21
Postat av: Anna

Klart att lilla Dizzan fick vara med! Hon är ju så duktig!!

Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Halloj!
Vilka härliga bilder från era träningspass i fårhagen!!!
Just nu så tränas det flitigt,vi har läger på klubben...Wiiihooo!!!Så det blir inte nån tid för uppdateringar på sidan=(
Sköt om er!
Kramizzar A-C & Mejan

2006-06-05 @ 20:51:26
URL: http://www.hunden-meja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback