Uppdatering

Jaha, då var man tillbaka i vardagen igen då. Måndagen och tisdagen gick i barn och hästars tecken.
Jag var med Emelie i måndags för hoppträning igen. Hurra var seg som kola och Emelie fick kämpa ordentligt för att få henne att jobba ordentligt. Men hon är enveten så det gick ok! På kvällen åkte jag till en kompis i Lilla Edet. Vi tog en härlig långpromenad med hundarna för att sen sitta och fika å tjata lite.

På tisdagen var det upp tidigt då det var maskeradhoppning på ridskolan. Emelie var cowboy och Sandra var tomten  Candy Cane 1 Båda kom hem med varsin rosett i clear-round och var förstås jättestolta och glada. Det var även deras moder *s*
 
På eftermiddagen åkte vi till Susanne med familj för att grilla och umgås i det fina vädret. Jag och Susanne tog med oss Tina ut på en ridtur i det fina vädret. Vi hittade en jättefin runda. Vi var väl ute i ca 1,5h och Tina sprang som en galning. Perfekt träning för den lilla vovven. Underbart härligt. Tack Susanne att jag får förtroendet att rida din häst!! Sen var det kanongod grillmat med rödvin innan vi åkte hem och la barnen i tid för skolan!
Tina var dock helt oberörd av dagens aktiviteter och var otroligt jobbig inne när jag satt mig i soffan för att kolla lite på tv. Hon har hittat en rutten gammal läderkula, som Exa hade när hon bodde hos mig. Den springer hon omkring med och skäller och morrar som en idiot. Den vanliga Tina är tydligen på väg tillbaka efter löpets alla vedermödor!
Idag ska det nog bli lite träning samt annat vi får se!

Ha det gott










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback