Blixtrar och dunder

Idag tog jag med mig Tina på en härlig promenad på ett naturspår som finns i Stenungsund. Där är jättefint med härligt kuperad terräng. Bra morion för både hund och förare! Kan säga att jag blev lagom varm och som vanligt hade byltat på mig alldeles för mycket kläder. Efter detta tog jag med mig Tina till Stenungsunds Bk för lite spårupptagsträning. Jag satte upp Tina i ett träd för att gå ut första upptaget och då öppnade sig himlen. Det blixtrade och dundrade  Thunder samtidigt som det bara började vräka ner regn. Blev lite orolig för att Tina skulle reagera, men icke! Hon satt lugnt och när jag väl släppte på henne var det full rulle ut. 1 upptagen var kanonfint. Rätt håll och bra intensitet. Andra upptaget var Tina lite för laddad på och gick faktiskt över. Men jobbade sig fint tillbaka för att sen välja rätt håll! Lilla Gumman är så duktig!

Sen tog jag tjuren i hornen och gick och tränade lydnad. Tina hatar ju som sagt regn. Hon kniper med ögonen och påstår sig få öronen fulla. Ja med dom trattarna på huvudet så är det väl fullt möjligt.   Men för första gången så var Tina ändå glad och fullt träningsbar!! Härligt, vilket framsteg!

Thunderstorms Jag tränade bara lite med henne och sen åkte vi hem. Väl hemma tyckte Tina att 2 timmar var alldeles för lite så vi har kört lite ingångsövningar med olika föremål, så nu ligger hon på min fot och sover.

Nåt jag tänkte på när jag promenerade var dock att hon återigen eskalerat lite i sitt kissande. Nu hukar hon sig inte längre utan kör en regelrätt hanhundskiss. Vid speciella tilfällen kan hon oxå köra frambensvarianten med båda bakbenen upp. *Suck* Jaja, ljuvrena är ju fulla av mjölk så jag är inte helt förvånad men ändå..... får dra ner maten ytterligare på henne. 

I morgon blir det vallning igen, det ska bli så roligt!
  
Over and out! 




Kommentarer
Postat av: Heléne

Kan du inte ta ett kort på frambensvarianten???
Den låter helt vansinnig!
ha det gott!
Heléne

2006-05-23 @ 00:03:46
Postat av: Anna

Jag lovar, varje gång hon kör den så tänker jag att detta måste jag fota.... Men sällan är kameran med! Men när tillfälle ges så kommer det att ske!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback