Spår och lydnadsträning

FinaTina

Idag hade jag bestämt med Anfia att vi skulle träna lite spår. Men när jag vaknade upp till regn så kändes det lite sisådär. Men jag satte på kaffet och började stöka runt med frukost och div morgonsysslor! När jag väl hämtade Anfia så började det klarna upp och humöret steg!  
Yes!

Efter rastning av djuren så la vi ut spåren. Anfia la ett kortare till Warro och jag la ett ca 600m skogsspår till Tina. När vi kom tillbaka från det, så kom en tjej och frågade vart vi lagt spåren. Vi förklarade och det var inte mer med det. Trodde vi, tjena! Dom gav sig ut i mitt spår och klampade runt, men jag hade varit redig och snitslat tätt så det var bara intressant att se vad Tina skulle göra! 

Anfia lät inte sitt spår ligga så länge pga mycket folk i omlopp, vilket var rätt tycker jag. Warro var kanonduktig med enormt spårintresse och hög intensitet! Duktig kille.
Warro spår
 
När mitt spår låg till sig körde jag saktagåendet i framåtsändandet, kryp och hopp sitt, samt återhopp med Tina! Jag har ju som sagt haft lite ofokus på min träning det sista, så nu hade jag verkligen bestämt mig för att köra på med fasta moment! Tina gick riktigt, riktigt bra. Det var jättekul!
Sen var det då dags för spåret!! Tina gick ut jättefint och första spårövergången kom ganska snabbt, där kollade hon av för att sen snabbt gå tillbaka till mitt spår. Efter det gick hon som på räls och jobbade otroligt fint och metodiskt. Där de andra hade gått kollade hon av max en halv hundlängd för att sen snabbt gå tillbaka till sitt. Hon ökade som vanligt under spårets gång och summa summarum, dagens träning var BRA!!!! Nu längtar jag till nästa helg då jag ska på Gränsvallarlägret och få spåra mycket. Ska då oxå lägga fokus på plats med skott, samt spårupptag!

Hej hopp från nöjd Anna




Kommentarer
Postat av: Anfia & Warroo

Tack för en trevlig dag...
Kram oss...
Pssst.. kortet snodde jag hihihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback