Många timmars aktivering av olika slag!

Idag hade jag kommit hem lite tidigare från jobbet och fick då möjligheten att följa med flickorna på deras ridlektioner. Ridklubben ligger ju inte så långt i från oss så jag och Sandra tog cyklarna medan Emelie red ner. Tina fick hänga på och det var ju perfekt! Idag skulle Emelies grupp rida ner till havet så efter dryga 20min cykeltur så blev det en timmes promenad och bad på en enormt fin strand.
När vi kom tillbaka var det Sandras tur att sitta upp och då gick jag och Tina upp på läktaren. Tina tyckte det var lattjo att vara högre än hästarna och for runt som en tossig däruppe. Tur att hon är en tyst hund!
Sen var det bara att cykla hem igen. Härligt. Inspirerad som jag var tog jag med Tina till Neste där jag brukar köra lydnad emellanåt och tränade lite oxå! Idag gick fria följet jättebra. Bra intensitet och i rätt position. Till och med högersvängarna gick fint idag  
Way To Go Jag körde lite platser, apporteringar ( som faktiskt var grymma... konstigt nog, men nån gång i kvartalet så glömmer hundkraken faktiskt att tugga!) 
Vad vi inte har tränat på allt för länge var framför gåendet och det menade Tina att vi nog aldrig lärt oss, yeah right! Bara att ta tag i det igen. Krypet var fint och som avslutning lite ingångsövningar. 
Jag kom precis in genom dörren och Tina ligger redan och sover. Lilla Gumman!  Sparkling Love Heart
Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på nåt riktigt lättsamt på tv och i morgon blir det vallning, jippiee

Over and out






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback