Å en slank hon ner i diket.

I fredags bestämde jag och Sandra, oss för att ta en härlig långtur med Hurra och Tina, medans Emelie var på idrottsskolan. Vi fixade och gav oss av. När vi kommit låååångt hemmifrån så fick dock Hurra nog och efter ett par rejäla rodeomanövrar så låg ungen i diket och hästen gav sig av. Sortin var dock rätt snygg, en spark bakut ihop med en präktig brakfis, talade hon om för oss vad hon tyckte. Snopna stod vi där och såg molnet efter hästen. Det var bara att börja traska hemmåt och hoppas på att kusen stannat och ätit nånstans på vägen. Så var inte fallet. Hurran hade dock den goda smaken att välja den väg hem där det bor mest människor , så alla såg vad som hänt. En av gubbarna jag alltid byter ett par ord med när jag är ute, kom dock med bilen och letade efter oss. Det var ju schysst ändå!!
Hurran stod välbehållen i vår trädgård och mumsade när vi kom hem, och såg rätt nöjd ut. Skithäst tyckte väl vi, i sanningens namn!!

På lördagen åkte vi tidigt för att hämta Nappe. När vi kom hem så tog jag Hurran för att kolla av henne lite, så fick Emelie rida med på sin nya häst! Vi var ute en härlig runda och Hurran var hur snäll som helst. Knäpphäst! Jag tror helt enkelt att hon inte uppskattade att gå ensam mer. Hon har ju alltid haft med Stina på turerna och nu är ju Stina pensionerad.
På kvällen vankades det goda, goda lammkotletter. Dom var helt suveräna! Nästa helg blir det nog lammstek!!
Idag blev jag väckt tidigt av barnen som ville ner till stallet. Men 7 lixom??? 
FaintingNä jag fick ligga till halv nio innan jag gav upp. Efter frukosten tog Emelie sina saker och cyklade ner till jordhammar, medans jag och Sandra tog Hurran och gick ner. Väl där så grejades det lite innan vi red ut en tur. Efter turen blev det ridning i manegen. Sen red jag och sandra hem för att laga lunch. Emelie kom efter när hon gjort ordning Nappe. Då var klockan halv 3, då hade Tina och jag varit igång endel.... men det var bara att käka och åka till söket! Vi var bara 4. Anders från Åre, Irja, Sonja och jag. Jag körde Tina 2 gånger, och jag är så nöjd!! Fin motivation och bra fart!! Körde på en låda samt det blev ett par fina tomslag, där hon inte gick ner sig utan tvärtom!!  Shit pommes frites! Här ska köras sök!! Ja, nu ska jag köra igång med det oxå!!







Kommentarer
Postat av: silva

weeee!!! Gör vågen för Super Tina!!!

2006-09-11 @ 11:40:59
Postat av: Anna

ja jippieeee


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback