Jag har gjort det..

JaAAaaa faktiskt. Vad undrar ni kanske, jo tagit steget till att faktiskt åka till en brukshundklubb. Och Anfia har bildbevis. Jotack, var iofs sen som vanligt pga hundra andra saker som skulle fixas men 5 över 11 sladdade jag in på Anfias parkering. Sen bar det av till Stenungsunds bk. Fantastiskt, att det faktiskt blev av, men ännu mer fantastiskt att jag såg fram emot det! :) Jag började med frittfölj. Där har jag som vanligt problem med mina högersvängar. Där hon sladdar ut enormt med baken. Annars var intensiteten och kontakten mycket bra!! Sen körde jag raka inkallningar. inte mycket att klaga på där. Läggandet och ställandet funkar. Krypet har verkligen blivit fint... herregud hundkräket har vilat sig i form. Då blev jag lite vågad och tänkte att framförgåendet det ska minsann köras, det var svårt uselt i maj när jag körde det sist... men ja inte var det kanon, då hon flyger ut och sen går med hög svans och sjuk kroppshållning. Men framåt går det och jag bryr mig inte om det momentet. Skallet satt, hopp sitt likaså. Apporteringen var som det brukar med ett sorkhopp innan gripandet men fullrulle både in och ut. Jotack där var ju alla moment som är för lägre lydet. Tjofräs varför träna ihjäl sig?? Hehe jaja jag körde väl lite precitionsträning på FF för att försöka få bukt på högern. Körde ett par platser och där är hon verkligen så kanon, nu ska bara skotten in oxå. ;)
Fick oxå äran att köra Warroo, så Anfia kunde kolla lite hur han gick. Nu kör vi ju lite olika, vilket inte är så konstigt, men jag är oerhört mycket mer lågmäld, vilket jag tror funkar rätt bra på en så högoktanig hund. Kul var det iaf. Warroo passar mig som handen i handsken! Han har allt jag gillar i en hund!
Vi körde budföring oxå innan vi gick och körde hitta övningar för söket.. tada Silva, se vad redigt!! Bra gick det oxå!!
En bra dag med hunden, nu måste jag bara ta tag i uppletet oxå, så är vi på banan.

Väl hemma vallade vi lite snabbt och Tinan var på bettet, men lyssnade fint.
Innan det var dags och gå in och slappa tog jag ut tösernas ponnier och red igenom dom innan tjejerna själva red. Med anledning av nåt Anfia sa på träningen så fick de byta hästar med varandra och shit va bra det var. Sandra fick till ställningen i högervarvet på Nappe och Emelie red Crocket oerhört fint och noggrant. Bra där Anfian!!!
Här kommer 2 bilder från idag och man kan tro att jag hoppat på förslaget om freestyle på Stora Sthlm *s*
Oärligt snodda av Anfian, då jag glömde min kamera, som vanligt!

image116

image117

Kommentarer
Postat av: Heléne

Sedär ja, det var på tiden! ;-)
Det går ju faktiskt att lära en gammal hund att sitta så det är väl bara att köra på nu, då det blivit lite bättre med Tinans kropp!
Ha det gott!
Heléne

Postat av: Anna

jo visst var det på tiden, men glädjen har ju saknats helt, men shit, det var kul!!

2007-03-03 @ 22:28:26
URL: http://www.bc-tina.se
Postat av: anfia

hehe.. det va riktigt skoj att äntligen få ut å träna med den saknade annapannan..
ser redan fram i mot nästa gång..
Tack för en najz och lärorik dag :)

2007-03-04 @ 07:22:12
URL: http://anfia.blogg.se
Postat av: silva

*torkar en tår ur ögonvrån*
Härligt gumman att det känns skoj igen, nu var det bara det där med vindövningarna kvar....
Kramisar på dig & Tinan

2007-03-04 @ 09:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback