Efterklok

Började dagen med att försova mig lite sådär gott. Fast ungarna tyckte det var sådär att få komma försent till skolan. Men vad ska man säga, jag har ju 1års sömnbrist att ta igen, vilket har lett till att jag sover sjukt tungt nu. När jag kastat av kidsen på skolan åkte jag och byggde min lilla bana. Sen hämtade jag fåren, jag körde hela flocken då jag var lite lat. Tina fick hämta på ca 200m och jag kunde inte se henne hela sträckan. Det var lite dumt för jag tyckte att det tog lite för lång tid, innan hon var på plats vilket innebär att hon kan ha fastnat någonstans på vägen. Sen gjorde hon ett bra upptag och en fin framdrivning, fåren gick fint runt mig och sen bar det av mot första grinden. Då var det som om hon trodde att vi var på tävling och kräket körde på i en helvettes fart, med dålig lydnad. Snacka om att hunden blev snopen när jag tryckte till henne, men snopen lr inte, Tina körde vidare i sitt eget race.... totalt övertygad om att det var svårt bråttom. Jag bröt henne och körde igång med grundövningarna igen.. RÄPA
Jag skulle förstås ha kollat attityden innan jag gick ut på stora fältet....  
Blushy  Jaja det kommer jag att göra imorgon! Jag måste även köra lite lösgöringsövningar igen oxå. Mycket att hålla i huvet!

När jag hämtat Sandra, stack vi ut och red, vädret var ju fantastiskt så det var helt ljuvligt. Nu har vi kommit in, alla djur är tränade och omhändertagna så nu kan man titta på de små hemmafruarna med gott samvete.

I morgon ska jag å Anfian dra ut å plocka lite mera svamp!

/A








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback