Regn och rusk

Idag for jag iväg för lite fållträning med de små vovvsen. Regnet stod som spön i backen men det är ju bara att bita ihop. Får passa på att träna de dagar jag inte går dagtid eller gör natt/kväll.

Jag började med Tina som fick dela av djuren och ta en lagom flock på 5 djur att fösa runt lite i hagen. Hon går bra nu förutom att vi inte har tillstymmelse till stopp. Hon går iofs i stadigt lugn fart, flankar bra och håller fin koll på djuren vilket gör att hon håller ihop flocken på ett helt annat sätt än Bob. MEN ibland är det bra med stopp!!
Hon ser dock svårt ledsen ut när jag försöker påpeka att hon faktiskt har kunnat detta kommando en gång... :´(
Hon var dock så duktig att jag för en sekund tänkte tävling *asg*

Lelle Bööb körde på med fåren i vanlig ordning.. konstigt, han går bättre på tävling än hemma tycker jag. Han far iaf finfint duktig vid fållan och såg ut att verkligen fatta vad som skulle göras. Nackdelen var att djuren glatt sprang in och ställde sig i fållan, nästan utan vare sig hjälp av mig eller hund.
Jag vände och vred på fållan men fårskallarna sprang glatt in hur den än stod... inte bra! Får nog flytta på den lite kanske.

Ny träning på fredag

/A




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback