Hahahahahahahaaa....

Farit runt som en tok för att hinna med alla grejer innan tävlingen. Bytte till ett senare startnummer för att köpa ytterligare tid. När jag kom på plats insåg jag på resultaten att det inte var helt lätt. Ett enda första pris blev det och det gick till Anders med sin duktiga unga tik. Grattis Anders :)

Vårt rejs var kanske inte kanoners, Bob var så varvad att hämtet blev blaj. Jag håller fortfarande på och lär mig när jag ska ta ut Bob innan vår runda och idag hade ekipaget innan oss väldiga probs vid fållan och pychade och stöttade på ett sätt som gjorde Bob galen... *s* ja sen blev hämtet lite väl på!

Poäng:

Utgång: 16/20 För dåligt djup, slår över.
Upptag 5/10 Snett och splittrat
Framdrivning 7/20 Av linje, missad grind, splittrat
Herregud 28/50 :(

Fösning 17/20
Drivning 10/10
Fålla in 9/10
Delning 7/10 Dålig kontroll i början

Domarkommentar: Mycket arbetsvillig ung hund med lugnande inverkan på djuren. Bra lydnad i närarbete, något osäker på avstånd. Trevligt ekipage

71/100 och ett andra pris... inte så illa med tanke på hämtpoängen!!

Roligast var att Bob tog mina signaler vid grindarna för första gången :)
Nya tag i morgon :P

/A

Kommentarer
Postat av: Ett skrivande lantliv

Bra kämpat... och Lycka till idag! Tar gärna emot en rapport om hur fåren är sen... ska köra VP där om två veckor :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback