oj,oj,oj vad mycket som måste göras

Jaha, då var det helg då och jag skulle ta det lugnt. *s* Yeah right! Jag började lördagen med att ta med barn hästar och Tina på en joggingtur på ca 6 km. RunnerDet är ju dags att börja jogga nu, jag har skjutit på det länge nog pga väder och annat men nu finns det ingen återvändå. Skönt ändå att man har kondisen kvar, för det är ju inte kul om det är jobbigt!! Men jag tog fram pulsklockan och körde på , så det var nemas problemas. Det var ju härligt väder, så jag fortsatte med trädgården efter jogginturen och rensade lite samt satte lite frön!!
Efter detta så tog jag mig i kragen och cyklade upp till Gunnar, en snäll bonde som lovat mig helt fantastisk mark till fåren. Vi åkte och kikade och marken var ljuvlig med en härlig bäck och marker som jag kan valla på!! MEN inget fårstaket. Det är rätt jobbigt att sätta staket kan jag säga, framför allt att sätta stolparna. *Phu*   

Efter denna lilla utflykt fick jag sätta fårstängsel på den befintliga hagen, då fåren börjat rymma igen, inte helt käck med lammen. Tyvärr är en av baggarna jag fått sist, lite svag, så vi får se om vi klarar honom!

Idag söndag har vi satt stolpar och lite stängsel i den nya hagen, men fy, vilket häst jobb, Höll väl på halva dagen men sen blev jag så blöt och kall så jag drog hem istället. Det är väl ca 150m kvar att sätta stolpar på sen är det bara staket som ska upp på resterande del. Ja man har att göra ialla fall!! Vi fortsätter i morgon + att jag tänkte valla lite oxå!!

Nu vankas middag vin och kortspel. Nu ska vi bräcka Janne som alltid vinner i Gin Rummy!

Ha det fint!

Annapannan med ont i hela kroppen

___________

Jaaaaaaaaaaaa jag vann, äntligen revanch!!!Gööööööööööööööööööööötttttttttttttttttt






Kommentarer
Postat av: anfia

harregud du kunde ringt så hade jag kunnat komma å hjälp till juhe...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback