Yr förare= lika yr hund!

Idag skulle det bli träning på Ale Bk. Regnet hade fullkomligt öst ner så planen var lite blöt med söta vattenpussar här och där. Det var jag, Linda och Ingrid som slöt upp för lite träning.
Tyvärr så räckte det med att jag såg planen så hade jag en förutfattad mening om hur min hund skulle reagera.  
Pouty Självklart så blev det oxå precis som jag hade tänkt! Man är duktig på att påverka sin hund!! Men Ingrid och Linda var tuffa och tvingade runt mig, och jag var inte tillåten att surna till på min hund utan köra på som vanligt! Och se på den, det gick faktiskt helt ok och jag fick en del att tänka på gällande mitt egen agerande. Jag körde även lite inkallningar med rundande av vattenpöl, och sen ett par igenom samma pöl. Sen blev det lite sändande till grupp och en rätt usel apportering.
Summa summarum: Hunden lärde sig nog inte så mycket men jag fick en del att tänka på. 

Efter träningen så gick vi in och fikade med en mycket mysko uppflyttningskaka. Den ska jag inte baka igen, kan jag säga! Den var sådär!! 
Sen tog jag och Linda en promenad så hundarna fick springa av sig lite. När jag kom hem så tog jag ut Tina i regnet och körde lite gå tillbaka övningar inför vallningen i morgon. Det gick i alla fall fint!  Goofy 
Så imorgon blir det vallning igen, och kanske ett litet spår eller ridning! 
 
 Child Basket 
Ha det gott




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback