Hjälp, vem har bytt ut min hund?

Var återigen och tränade lilla vovvan igår och herrejösses.... tydligen var det hörbarhet nolla på det fältet för min lydiga hund var som bortblåst. Jag har teorier om att någon konkurrent bytt ut min hund mot en sämre, dövare variant av vallhund. Tina eller den konstiga bortbytingen, tog inte ett ända stoppkommando, vilket innebar att hon hela tiden gick för nära fåren. Pälstackor med lamm tycks inte uppskatta detta speciellt mycket och inte jag heller, ska jag ärligen säga. Detta resulterade iaf till att det var en ständig kamp mellan hund och tacka. Smidig vallning var det iaf inte.
Jag kommer inte att gå ut på prov med en hund som är så olydig. Känner verkligen inte att jag skulle vinna något som helst på det. Det är bara att jobba tillbaka det, men frågan är om jag inte ska låta lilla stumpan löpa klart och se om svullnaden som uppenbarligen gör att hörseln är så dålig oxå går ner. *s*

Ja ja vi får se vad som kan hända närmsta dagarna, så får jag bestämma mig sen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback