Ryggproblem och spika formen

Idag var det upp tidigt... jobbigt med tanke på dagen innan som var sen. Jag var iväg igår igen och vallade , på nya får och nya fält. Alltid lika nyttigt både för mig och hunden. Min puls är som vanligt hög, och självförtroendet sisådär. Men sen går vi ut och gör vårt vallande och det känns fint igen. Tina visade återigen att formen var på topp och jag känner mig lugn. Men hur ska man nu kunna hålla toppformen med en hund som ska in i höglöp. Tina har ju varit rätt urkass vid sina löp, det är inget att sticka under stol med men jag hoppas på att denna gången ihop med en hög drift ska bli bättre. Vi får se. Tina gjorde ialla fall hämt, jag aldrig trodde att jag skulle kunna få till med en hund. Resten av vallningen var het men bra med bra lyhördhet. Självklart var det små missar, men med supporten som jag har, fick jag givetvis tips som ska användas för att fixa till detta.
Tack alla ni, som stöttar upp och uppmuntrar mig. Jag är så himla tacksam.
Idag hade grannen kalas och som vanligt så var det ponnyridning på schemat... det blev lite ruschigt men när alla barn ridit 3 rundor (28 barn)  
Confused, så var vi inbjudna på kalaset. Härligt väder god mat och trevliga människor. Efter kalaset gav jag mig ner till stan för att massera lite på Tinastumpan. Sist jag var där så kändes hon ju så himla bra, vilket oxå Anna bekräftade. Men denna gången misstänkte jag att hon hade problem med ryggen. Precis så var det oxå. På 3 ställen hade Tina rejält ont och vi fick köra mycket massage och laser. Det är rätt fantastiskt ändå hur tydligt man ser på hunden vart den har ont. Jag masserar ju mycket själv nu, och det blir lättare och lättare för mig att se vilka problem som finns hos hunden. Jag ska faktiskt gå en massagekurs hos Anna för att lära mig ännu mer. 
När jag väl kom hem efter massagen så tog jag en promenix med Tina för att sen landa i soffan framför miss Marple.
Ja det rullar på... vi har förresten fått sålt vårt hus, inte illa pinkat och nu väntar vi bara på inflyttning i det nya. Härliga tider. Fast flyttstädet lejer jag nog ut  Brows 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback