Tillbaka i verkligheten

Ja, då var man tillbaka på jobbet och som vanligt så tar det typ 1h sen är det som man aldrig varit borta. Det var iofs kul att träffa alla igen och höra om vad de gjort i sommar, och sitta och fika lite när regnet öste ner utanför.
Efter jobbet igår så packade jag ihop mina saker, hämtade Mikaela och gav mig av till vallningen. Vi hade tur och vädret hade spruckit upp till en ljuvlig kväll, men man känner allt att hösten är på väg. Jag körde Tina ett par rundor, men idag var nog nerverna med lite då jag lyckades med de mest konstiga saker.
Det blev stående ovationer när jag lyckades riva halva fållan och när fåren gav sig av till ett annat fält medans jag stod och tänkte på annat... *s* Men jag är ändå nöjd med Tinas arbete, ok hon skulle väl kunna lyssna lite bättre på mina stoppkommandon, men jaja, det märks att hon löper skyller jag på då!
Hämten idag, vad ska jag säga? Det var nästan så hon sprang till nästa kommun, tycker nästan att hon går lite till överdrift i sin vidd, men fina är dom ju!!! Ska bli skönt när man har gjort lokalprovet så man kan gå tillbaka och köra lite mer basträning igen.
Idag körde jag även 2 pass med Mikaelas hund Myzak, då Mikaela skadade sig rätt illa i knät sist vi körde. Pulsen var hög när jag skulle släppa ut honom på det stora fältet med tackor som såg flyktväger till höger och vänster. Men det gick så bra, han lyssnade till både höger och vänster kommandot, gick sakta mot fåren och började balansera upp lite själv. Det kändes jätteroligt och inspirerande. Det kommer nog bli så att jag kommer köra honom ett tag framöver om Mikaelas knä inte blir bättre, det ska ev bli operation då minisken tydligen blivit skadad. Det ska bli jättespännande att köra en hund som är så totalt olik min egen, lärorikt men lite läskigt oxå.
Idag blir det mer vallning för min del och jag hoppas kunna hålla tungan rätt i mun idag och få till en go känsla inför lördagen. Sen blir det inte mer vallning i veckan utan massage och vila.
Nåt kul som kommer hända imorgon är dock att vi ska åka och titta på en c-ponny till Emelie. Det ska bli riktigt roligt att starta upp den proccessen...

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Hallåj!
Här är det fortfarande sååå himla varmt,inte en droppe regn och Mejan bakspårar,vilket hon inte gjort på 1 1/2 år...Svett!;-oNerverna som spökar här me;-)Kul att träna vallning med en annan typ av hund.Tina och du fixar lokalprovet fint!
Må så gott!

Postat av: Silva

Hej gumman!
Borde du inte packa istället??
Vi har nu äntligen kommit iväg till Sören & hans får. Fyra gånger har vi vallat & det går framåt.. En massa nytt för en annan att tänka på....VAR TOG MIN LYDNAD VÄGEN????
Du förresten, lycka till i helgen nu. Jag håller massa tummar!!
Ska tänka på dig under sm-veckan oxå. Ha det bra på bröllopet.*ler*
Kramis på dig!!

2006-08-15 @ 22:38:00
Postat av: Anna

Huvva, får se om det blir nåt. Tina höglöper och och tydligen har det satt sig på hörseln. Uscha

2006-08-16 @ 08:33:10
URL: http://www.bc-tina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback