Vallkurs igen

Idag har jag varit hemma med en sjuk dotter. Det blev lite allmän handling sen spelade vi tv-spel. Rätt gott men dagen gick fort. Precis när jag bestämde mig för att gå ut med hunden brakade åskan igång och regnet fullkomligt öste ner. Bläää. Plockade ialla fall upp Mikaela i Kungälv och körde ner till Varberg för lite vallning. Jag hade bestämt att snabbt gå tillbaka i träningen igen, både med hämt och med fösningarna. Magnus började däremot direkt snacka om vilka ÖK jag skulle anmäla till *s* Såså lilla vän, låt mig landa!! Träningen gick bra, jag föste genom 2 grindpassager, sen gick jag tillbaka till en mindre hage för hämt träning och Tina svarade jättefint på det! 
Jag körde även Myzak och han fick börja driva lite mer idag och jag körde även lite serpentinträning med honom, så han kunde balansera upp själv på rätt avstånd. Jag tycker han svarade fint, han är lite för intensiv, men jag tror att det kommer lägga sig om man bara själv håller sig cool. Det känns som ett stort ansvar att köra en annans hund, men kul! Ska se om jag kan köra honom mer hemma på mina får, när jag fått tagit bort baggarna. 
Jag fick även ett videoband med inspelning på Lokalprovet. Jätteroligt att se, och framför allt att höra träningskompisarnas kommentarer. Herrejösses, de var mer nervösa än jag. Tack Camilla för bandet. 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback