Å snön den bara faller ner....

Ska det aldrig ta slut? Fast förresten, det är rent ljust och torrt. Det hade kunnat vara regnigt, slaskigt och smutsigt. Så jag tror ändå jag föredrar detta! Jag började min eftermiddag med en promenad där Tina for som ett jehu upp och ner för bergen. Hon börjar få ett större intresse att följa viltspår men är fortfarande helt viltren. Efter promenaden åkte jag till Kerstin för att fylla bilen med halm till fåren. Jag har nu börjat märka en viss rondör på tackorna så kanske, kanske finns det ändå nåt i deras magar  Sheep
Det ska bli spännande och se om Marcus har gjort sitt jobb.  Winky 
När bilen var fullpackad med halm halkade jag hem igen för att plocka upp Anfia. Vi skulle till Stenungsunds Bk idag för att träna lite. Tyvärr var detras plan helt usel och oplogad så det var inte helt lätt att gå. Jag körde endast lite grann. Tina gjorde fina inkallningar och väldigt bra läggande under gång. Vi körde även budföring och plats. Jag blev kommenderad i fria följet men i detta vädret var Tina lite för het och låg långt fram. Men det fixades lätt till med lite halter och stegförflyttningar, så blev positionen bra igen.

Jag kikade lite på Anfia och Warroo och det ser bra ut med den lilla grabben. Han är positiv och lätt motiverad. Vi körde valpinkallningar. Att tänka på med den hunden är att inte lägga för mycket retning tycker jag, då han har ett ordentligt temperament och kan börja skrika. Men det är verkligen en vovve i mitt tycke.
Om Anfia tänker igenom sina övningar så kommer det bli ett vasst ekipage!!   

När jag kom hem igen så fixades det med fåren så de kan sova mysigt inatt när snön fortsätter vräka ner.








Kommentarer
Postat av: Anfia & Warroo

*gäsp* aa du ser ju va klockan är när jag skriver... *pust*
Japp nu är det inga mer retningar me lilleman... korta korta inkallningar... hihi... men det är ju inye så lätt med en ny ras för mej så tack för att du finna gömman...:)
Ha en bra dag
Kram från mej å djuren :)

Postat av: Anna

You know it!! *s* Det är viktigt med träningskamrater!

2006-02-23 @ 09:30:28
URL: http://bctina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback