Fjantträning på tom klubb

Jag skulle ju inte träna lydnad var det sagt men det är svårt att hålla sig! Så jag drog upp till en öde brukshundklubb och körde knäpp övningar. Lite upplet, lite fjärr, höger, vänster och gå bort! Lite sändanden i framåtsändandet. Känns ändå ok.
Sen kom Thomas och vi körde hans Anni på parkeringen för att hon börjat löpa. Hon gick helt ok men man märkte att koncentrationen inte heller där var helt på topp. Stackars små tikar som har det så jobbigt!
Jag tog ut och körde Tina igen. Hon går bra men har inte riktigt sitt vanliga go. Men det går ju heller inte att kräva av henne nu. Sen fick hon black out vid inkallningen, satt kvar som ett ljus med öronen rakt upp och normal kroppshållning trots att jag ropade . Hon trodde att vi tränade sittande i grupp.... Jag har försökt förklara för henne att det inte kommer bli nån karriär inom lydnadsklasserna men hon försöker motbevisa mig  
Shock 2 Vi redde upp missuppfattningen och körde vidare efter det utan mer bekymmer.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback