Bli förbannad!!!

Idag skulle jag träffa Linda på Kallebäck för lite lydnad och upplet. Men Linda hade fått för sig att hämta halm till sina får och hade därmed blivit försenad till utsatt tid. Vi bestämde oss för att träffas hos fåren istället och valla lite i. Det var ganska käckt för mig då jag ville få lite hjälp med att trycka ut Tina i hämten.  Thumbs Up 

Jag visade Linda problemet och hon körde igång och försökte lära mig och hunden kommandot gå tillbaka! Stackars Linda, det kan inte ha varit lätt  Frown  Jag gick omkring som en yr höna och sa bra när det var fel och stannade Tina när det var rätt, heh. Snacka om att ha dålig tajming och noll koll!! Dessutom påstår Linda, och det kan ju inte alls stämma, att jag inte blir arg på riktigt när min hund inte lyder!! Enligt henne är jag bara lite arg på låtsas Mad men nääää jag kanske bara har tappat förmågan att bli sne på den lilla pusshunden!! Linda tog mig i armen och föste runt mig som en jäkla galning i hagen och jag hoppas verkligen inte att de i husen bredvid hagen tittade för det måste sett rätt komiskt ut. Jag var inte vidare följsam för även där var jag helt fel ute  Mouth At Side  Jaja Linda blev en liten mini Hitler och förklarade en del för mig och endel för jycken!!! Och till slut fick vi en del lyckade resultat. Inte så mycket beroende på mig dock.  Bow Down Tack Linda för att du orkar med oss!!

Efter detta körde vi till Kallebäck och körde lite lydnad. Det märktes att vi hade kört Tina rätt hårt för hon var normal i tempramentet. Jag körde lite kryp, det går riktigt bra nu, full kontakt och i rätt hastighet. Ett par apporteringar. Men hon körde sina jakthopp á la känguru så det var väl kanske inte de bästa gripanden jag sett. Ställandet var jättebra idag och kändes säkert. Vi avslutade med linförighet och idag lyckades jag att gå rätt hela tiden vilket medförde en fin position med raka snabba sättanden.

Jag är jättenöjd med dagens träning och ser fram emot vallningen i Varberg i morgon!!



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ha ha, mini Hitler! Den var rolig... Undrar bara vad Linda säger om det!

2006-01-28 @ 23:11:23
Postat av: Anna

Jaha... men hon fick ju ta till det som behövdes på en träskalle som mig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback