Ihopvallade (bild)

Ihopvallade

Idag vaknar man till ett underbart vinterväder :-) Efter gårdagens snöstorm som man med nöd och näppe lyckade ta en promenad i kändes detta så härligt. 
Glad i hågen gick jag ut för att ta emot bonden som kom för att lämna hösilage till fårskallarna!!
När bollen var på plats så hämtade jag kamera och hund och gick ut och körde ett vallningspass!
Tina gick fantastiskt bra idag. Var samlad, lyhörd och gjorde det jag bad henne om. Det känns inte som det är ofta mina får står så här samlade vid ett pass så jag var bara tvungen att föreviga detta!! 

Jag körde återigen serpentinövningar och dom var ok, men på jag har hela tiden en dragning som gör att Tina får ligga och flanka lite snett.. jag får tänka på hur jag ska lägga upp den övingen för att få bästa resultat. Återigen känns det som om problemet är hos mig och inte hos hunden. Jag kan helt enkelt för lite om vallning! Skönt att jag ska ner till Magnus nästa vecka!!
Fokus

Det är nog första gången jag känner att jag har en sån allroundhund och det är ju lite det som jag hela tiden velat ha!!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Vi har badat idag istället för sökträning! A
lfa hundcenter, betydligt varmare å jättekul! D finns bildbevis på alla fem hundarna in action Anni vill spåra!!!

2006-01-21 @ 20:48:25
Postat av: lollo

Underbar sida och blogg! Vi tittar snart in igen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback