Långpromenad med Anfia och Musse (bild)

Långpromenad med Anfia och Musse

Idag bestämde jag mig för att ha en träningsfri dag!! Hehe Yeah right, det gick ju sådär! :-P

Jag hade i alla fall bestämt träff med min kompis Anfia och hennes lilla hund Musse för att gå en ordentlig promenad. Det var jätteskönt ute och vi fick tjatat av oss ordentligt. 

När jag kom hem var det dags för fårskallarna att få sitt! Mat och vatten släpades dit, jag har ju fortfarande känningar i ryggen efter julvurpan jag åstadkom ner för trappan hemma! När jag väl var där och grejade så kunde jag naturligtvis inte hålla mig utan var tvungen att valla lite. Snön lyser ju upp så käckt! 
Jag körde bara lite lystringsövningar och döm av min förvåning när hundskrället kastade sig ner när jag sa ligg och faktiskt startade långsamt när jag bad om detta!! Äntligen ett lugnt och lyckat pass!! Det behövdes efter de svarta tankar jag haft när jag vallat senaste månaden!! 

Glad i hågen var det bara att gå in och äta lite god kyckling och hasselbackspotatis... Mums! 
När jag dukade undan kom Tina och satte sig fot och ville köra lite lydnad. Trevligt tänkte jag. Hon var verkligen på gott humör idag, vovven så halterna satt som en smäck!! Härligt!
Vi körde också lite ställande och metallapportering. Sen var jag nöjd! 
 
 Ända molnet på himlen är att Tina inte är helt bra i magen sen den rejäla magsjukan hon åkte på! Lite jobbigt med tanke på att det gått en månad nu sen hon fick den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback