Lydnadsträning!

Jaha då blev det träning idag då, till Tinas stora lycka! Hon var HET. Jag älskar när hon är på det humöret!
Planen var frusen och bucklig, så man gick lite skojigt. Men vad gör det när hunden är så ljuvligt!

Det var jag och Linda som skulle träna lite. Thomas kom oxå förbi och körde en sväng med sin lilla Anni.

Linda började med Myzan, men hon hade lite otur tycker jag då det var störningar till höger och vänster som gjorde att Myzan blev lite splittrad. 
När jag gick ut var det betydligt lugnare på plan, vilket var väldigt skönt då Tina också kan störas rätt så lätt. Jag känner dock att jag kan bli lite enformig i mitt tränande och kör mycket samma moment. Nästa gång kanske det är dags att vara lite vågad och köra nåt annat än, fritt följ, kryp och apportering. Fast det är klart, Linda tvingade mig att köra läggande och ställande också!! *s* Bra Linda, låt mig inte somna till i säkra gamla mönster!!  Det som var sämst idag var nog som vanligt apporteringen. När Tina var så het så fanns det ingen hejd på tugget. Phu... Kan man inte få tävla i mest tugg per sekund??

Nu ska jag försöka lägga upp en momentplan inför mitt inträde i "Torsdagsgänget" så jag ialla fall verkar lite seriös!!

Vi fikade lite efteråt och Ingrid som hängde med frågade efter målen för 2006. Men ska jag verkligen avslöja det?? Jaja kanske nästa gång!


  

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Självklart ska du avslöja dina mål! Annars kanske jag hittar på egna åt dig ;). Menar du att jag och mina hundar var en av de splittrande orsakerna när Myzan tränade? Kan jag inte tänka mig...(Förlåt Linda) Vi syns på torsdag och då tar jag med mig kameran!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback