Mer vallning (bild)

Mer vallning

Idag bar det av till Varberg för uppstart i vallningskursen. About time kändes det som! Magnus frågade oss alla om vi hade tränat och hur det iså fall hade gått. Hmmpfff vad svarar man på det.... Äsch jag sa som det var, att jag nog lyckats lära min hund mer fel än rätt och att det nog ändå var lite tur att vi inte hade varit jätteflitiga för då hade det ju kunnat bli katastrof. Magnus bara log lite ansträngt och sa att det var nog inte så farligt ändå 
Confused Så var det bara att ge sig ut bland fåren då, men se på f..n träningen från gårdagen hade trängt igenom min och Tinas skalle och vi fick till riktigt fina svängar. Där Tina genade in fick jag för det mesta stopp och kunde trycka ut igen. Linda hade varit stolt om hon sett några av mina skick som var riktigt djupa och bra!! Jag började även med fråndrivning idag. Jag körde i lina för att Tina inte skulle gå runt fåren och in i balans igen. Det gick faktiskt hyfsat och vad som var roligt var att Tina lydde otroligt bra på vänster och höger i det momentet. Hon gick också 90° i den riktning jag bad.
Jag fick endel att träna på och det är väl lika bra att jag listar det för annars glöms det väl bort.

1.  Träna mycket på att stanna Tina ur balans då hon hela tiden strävar till balanspunkten.
2.  Fråndrivning i lina med bestämd punkt dit fåren ska gå. Gå längs med staket för att underlätta!!
3.  Ännu mer bågträning, var snabb och se till att hon tas tillbaka till den punkt där hon vek in om detta  skulle ske (vaddå om?? När känns mer riktigt att säga) Tongue Out 

När jag skulle åka hem hade jag lite konstiga prickar framför ögonen som gjorde det svårt att köra. Men till sist kom jag i alla fall hem, med blixtrande huvudvärk. Tog en tablett och kollade febern och japp, visst var den tillbaka. Skit säger jag bara! Vi hoppas att den är väck i morgon men en sak är säker. Denna vecka blir det bara hemmaträning och promenader. Jag ska inte fara iväg och stå i kylan. Nu ska jag bli frisk!! Sick 



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad kul med vallningen. Toppensnygga bilder och en trevlig blogg! Lycka till under 2006!!

2006-01-30 @ 15:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback