Mer vallning (bild)

Belgian Blue

Ytterligare en härlig dag med strålande sol. Jag tog med mig Tina ut till fåren igen och trots att hon var något hetare idag så gick hon fint !! Jag försökte trycka ut henne mer från djuren och gå bort kommandot funkade fint!  Tyvärr tycker jag mig kunna se att hon genar in lite i hämten så det får jag ta en diskussion med Magnus om! 
Vallande Tina
Efter vallningen gick jag en skön långpromenad med Tina och hon har full upp med att markera revir typ var tionde meter. Helst vill hon klättra upp med bakbenen för träd och stolpar för att kunna matcha hanhundarna som varit där tidigare..... suck vilken brud!!
När jag kom hem från promenaden så gav jag mig iväg till min kompis Susanne som är väldans gravid, för att hjälpa till att rida hennes häst Helge. Jag gav mig ut på en timmes ritt ungefär. Helge har inte blivit riden den senaste månaden så han var svårt pigg. Jag får nog försöka rida honom lite regelbundet nu så att han inte exploderar totalt. Men det var en härlig ridtur i det fina vädret.  Men nu är jag helt slut, ska brassa lite käk och landa i soffan. Snacka om att man blir trött av att vara ute hela dagarna såhär!

I morgon blir det lydnad igen, med nya moment som ska börja köras in. KUL!!

Kommentarer
Postat av: anfia

shit vilka fina kort du tagit på Tina... jättefina måste jag säga asså...
i morgon får jag beskedet... *håll tummarna*

Postat av: Jörgen Olsson

Tack för gästboksbesöket. Hoppas din omgivning tycker det är kul när du tränar visslingkommando. Vad är Tina efter? Hon ser ut att vara en bastant dam.

2006-01-23 @ 06:39:20
URL: http://www.absolutbordercollie.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback