Torsdagsträning

Jaha då var det alltså torsdag!! :-)
Jag började med att promenera uppe i Fontin ca 3km för att Tina skulle få rusa av sig innan lydnaden.

Vi var 5 som körde och jag fegade lite med momenten med undanflykten att jag hade nog inte kört för så många som tittade innan. Hehe.....
Det var svinkallt och snöade på friskt från sidan men Tina tyckte det var helt ok med alla som stod runt omkring och glodde och snackade. Jag körde lite fritt följ som start och jag var väldigt nöjd med hur hon gick. Lite för pigg som vanligt men annars bra. Jag gick lite fel i några höger om halt men som vanligt låg felet hos mig. Jag får fila lite mer på det!! Språngmarchen gick fint idag då jag fick ett bra tips i tisdags av Linda som funka kanon direkt!! Sen körde jag ett par inkallningar genom gruppen som var rätt hyfsade. Lite hög fart första gången så hon halkade förbi mig vid ingången. Andra inkallningen satt Tina i motvind och med dom öronen så var det tyligen inte lätt. Hon hatar att få snö och regn i trattarna *s* Hon reste sig för att skaka sig men satte sig ner snällt igen efteråt. Men vis av halkan så fick hon en bättre ingång.
Sen var det då den obligatoriska apporteringen som jag inte bör köra då tugget börjar bli värre. Nu blir det bara hemmaträning på att hålla fast i det momentet!!
Jag är jättenöjd med träningen och ska ta ut svängarna vid nästa tillfälle!

Sen skulle man ta sig hem och det var inte helt lätt då det var drivvis med snö och snorhalt. Men nu är man hemma och hunden beter sig som vi inte har gjort något alls.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Nej då! Du har alldeles relevanta mål tycker jag. Du får kika en gång till under "träning" förresten. Tjejen med tofsar har kommit på plats nu...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback