Massage

Idag var då dagen D. Jag skulle träffa hundmassör Anna kl 11 i stan. Lite spänd var jag allt över hur Tina skulle uppleva detta, men Tina tyckte Anna var en trevlig prick och tyckte nog dessutom att massagen var oerhört skön, för det mesta. Tyvärr besannnades mina farhågor och Tina var inte fräck i kroppen. Hon hade en lite hälta precis när jag tog henne för ett år sen som jag behandlade. Vetrinären tittade dessutom på henne när jag förröntgade henne i samma veva och Tina var helt symptomfri. Men tyvärr verkar det som att hon bara gått och avlastat sig på olika ben sen dess. Tina är en väldig smärttålig hund och klagar inte i onödan. Det är ju sen februari jag märkt att det inte varit som det brukar med hunden. Det sista har jag oxå noterat att hon på fria promenader inte använder vänstra framben och högra bakben överhuvudtaget. Så problemen hos hunden är rätt stora i dagsläget, men nu ska vi försöka fixa upp Tina med laserbehandlingar samt tvinga henne att använda de ben som hon valt bort. När Anna berättade detta för mig. Kände jag bara hur jag ramlade ner i ett svart hål. Jag åkte nämligen till vetrinären med min förra hund pga jag trodde att det kanske var något litet. Man ska ju alltid lita på sin intuition. Det slutade den gången med avlivning och det var så fruktansvärt. Kan säga att jag var otroligt rädd att det skulle bli repris på denna helt gräsliga upplevelse. Men Anna verkade ganska säker på att vi nog faktiskt kunde få i ordning på lilla gumman.
Tina är ju väldans lätt i kroppen och dessutom bra byggd. Jag känner mig ändå positiv och fick stort förtroende för Anna.
jag kommer nog att lägga ner den mesta träningen ett tag framöver dock, istället kommer fokuset ligga på styrketräningsövningar. Skönt då slipper jag ta den tävling jag siktat in mig på  
Dismay

När vi var klara skyndade jag mig hem igen för att ta båten med familjen ut på kobben. Idag badade jag dessutom *brrrr* men det var så varmt att man var så illa tvungen.Krabborna nappade fint och dagen var jättehärlig.
Nu ska jag klippa lite gräs innan jag slappnar av i soffan!

Ha det gott och var rädda om era fyrbenta vänner! 






Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte & Meja

Ajajaj va trist att läsa att Tina inte är helt ok...Men det blir ju bra med laser som mjukar upp och styrkeövningar som stärker/bygger upp Tina!
Vi skickar massor med krya på kramizzar och hoppas att det helar snabbt och fint!
Ta det lungt och sköt om er väl!

Postat av: Christina & Busligan

Hoppas Tina blir fräsch i kroppen snart igen. Massage, styrkeövningar och laser gör säkert susen!

2006-07-03 @ 11:27:16
URL: http://www.busligan.se
Postat av: Anna

Tack, ja vi hoppas på det bästa!!

2006-07-03 @ 11:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback