Heta Solöga

Idag var det lite organiserad träning igen.  Jag tog bilen ner till GMBK efter jobbet då det var där vi skulle träffas. Började med en härlig rastrunda, för jag var lite tidig. Sen när klockan var 18 så hade ingen dykt upp så jag började träna. Vad som var bra, var att det sköts rätt mycket så jag fick med det i min träning. Tina brydde sig inte över huvudtaget. Skönt!! När klockan var 20 över 6 och ingen hade kommit  började jag ana oråd, Ringde till Linda och visst, det hade ändrats och en missuppfattning om vem som skulle ringa mig, gjorde att jag inte fått nåt samtal. *s* Det gjorde inget. Jag tränade klart och packade in hunden och åkte till Kungälv istället. Där stod gänget lite harmset. *haha* Jag körde Tina i fria följet och där var hon het minst sagt. Hon gick lååååångt fram, men jag är så glad att hon börjar bli sig själv igen. Sen blev det inkallning med riktigt urdålig ingång, även där får jag gå tillbaka för att få fina ingångar igen. Det går ju inte an att sladda 3m bakom. Sen var det krypet, det börjar arta sig riktigt fint, så där jobbar vi vidare. Apporteringen var ok, slarv i tagandet på första, men bättre andra. Sen körde jag hopp sitt och det momentet är bra tycker jag. Men jag varvade belöningarna lite för att inte göra det för uppenbart. sista gången slängde jag dock in bollen rakt i hindret på min sida, lite konstig belöning tyckte nog Tina.  Faint 
När alla kört klart fikade jag och Linda lite innan vi tog ut djuren igen. Jag satte på Tina kortkopplet för att trigga in rätt position igen. Funkade finfint och Tina var lika het fast på rätt plats!! Jag vill ju gärna ha den intensiteten hos mina hundar! Och Tina triggas ju av att jag tycker det är så skoj! Sen körde vi framförgående och idag kunde hunden det moment igen, skönt!! Delade även upp framåtsändadet och körde skicket och saktagåendet var för sig. Sen blev det ytterligare ett pass med kryp och ingångsövningar! Avslutningsvis gjorde vi en lång budföring. Kanon. Jag är jättenöjd!! 
Tina såg lite trött ut i blicken när jag lagt in henne i bilen men nu är hon fit for fight igen. Springer här och pockar med leksaker! Söta hund!!
 Glitter Heart 

Ha det gott




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback