Långpromenad och ponnyridning

Sötexa

Idag vaknade man upp till ännu en kall, solig, härlig dag. Jag är förmodligen den enda, men jag tycker det är jättehärligt väder ute!!
Började dagen med att ta med hundarna ut för att mata fåren och fylla på deras hus med mer halm. Efter det så fixade jag i stallet så det skulle vara klart. Sen gav jag mig ut på en morgonpromenad med Tina och Exa. 
När promenaden var fixad plockade jag in hästarna och gjorde iordning dem för dagens stora jippo. Ponnyridning på grannens barnkalas. Stina och Hurra flätades och borstades fina. Emelie och Sandra fejade med pollarna och ledde sedan runt barn i ca 1 timma. Vi belönades pizza och bamsetårta som tack för hjälpen!  
Gött götti gött gött!
Chompy

När kalaset var avklarat tog jag med mig vovvarna på ytterligare en tur och återigen slår det mig hur skönt det är att bo som jag gör. Jag var ute i mer än 2 timmar och hade hundarna lösa hela tiden. När jag kom hem var klockan rätt mycket och det var lite kyligt om kinderna när solen gått ner. Men vilken härlig dag!!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback