Lördag och vallning (bilder)

Igår lördag var det upp med tuppen då jag skulle hämta Linda halv nio, för att dra ner till Varberg och valla. -13° och strålande sol, härligt. Vi lastade bilen full av hundar och utrustning sen bar det av. Vi hade lite tur för där vi vallade var det lä och riktigt underbart motladugårdsväggen när solen gassade. Linda var den av oss som fick börja valla och jag tror hon var lite nervös. Men Myzan skötte sig jättefint och det såg väldigt prydligt ut. Sen var det min tur att gå ut bland fåren. Jag är alltid sjukt nervös när jag går ut, mycket pga av att jag inte har den blekaste aning om vad jag pysslar med  Disappointed 3Magnus sa till mig att idag skulle jag minsann se till att Tina inte körde sitt egna rejs.... lättare sagt än gjort det. 1 omgången var väl ok, men Magnus var inte nöjd och jag skulle vara på henne mer. Så vid nästa pass var jag på henne hela tiden. Då kan hon bli ganska pissig och svårjobbad. Hon stänger öronen och kör på ännu mer. Fördelen är dock att man alltid får ett bättre pass gången efter. Så tredje och sista omgången gick hon riktigt riktigt fint och jag var nöjd!!

Efter vallningen gick jag och Linda en tur med djuren så de fick springa av sig i den härliga snön!!
Nedan följer bilder som togs under dagen!!
vallmyzLinda vallar 
taktiksnack
Linda taktiksnackar med fåren och efter smyger Myzan

Myzan smyger på fåren

Sen blev det hundlekar på vår promenad!
svart som syndensnötina2snötinahundlekMyzrull



Kommentarer
Postat av: Anfia & Warroo

mmm vilka härliga bilder....

Postat av: Ingrid

håller med - fina bilder!
Nu drar jag till Polen en vecka och när jag kommer hem ser jag fram emot att spana runt på din hemsida. Så det är bäst att du lagt ut den tills dess!
See ya!!

2006-03-05 @ 21:10:18
URL: http://www.bapsi.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback